Verden rundt, globus

Rundt i Catalonien og Andorra

Catalonien er meget mere end dens hovedstad, Barcelona. Hør et spændende foredrag, hvor Ole Christiansen fortæller om sin rundtur, og vi blandt andet ser Costa Bravas smukke kyststrækning I Roses nord for Barcelona.

Herfra fortæller han om køreturen til Figueres, hvor han besøger et af verdens mest spændende museer, Salvador Dalis surrealistiske museum, som ligger i hjertet af byen. Køreturen fortsætter til Pyrenæerne og bjergstaten Andorra, som ligger idyllisk i den store bjergkæde, hvor der fortælles om en overnatning på et skihotel med udsigt til de nu grønne pister.

Foredraget slutter af med Barcelonas meget berømte attraktioner, såsom de charmerende kvarterer og byens store prominente gade, Ramblaen med det fantastiske gadeliv.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.