Verden rundt, globus

Rundt i den gamle centraleuropæiske kulturhovedstad Wien

Ole Christiansen holder et foredrag om den gamle centraleuropæiske kulturhovedstad, Wien. I den historiske og velbevarede by finder vi de fineste arkitektoniske frembringelser fra stort set alle væsentlige stilepoker. Foredraget vil tage udgangspunkt flere forskellige besøg, og Ole Christiansen vil blandt andet fortælle om sin oplevelse på Kejserslottet Hofburg og de kejserlige gemakker, om Stephansdom – Wiens romersk-katolske domkirke og om de berømte wienerske Kaffeehause.

Vi kommer også til at høre om Schønbrunn – det smukke barokslot med de 1441 værelser, om Hundertwassers hus, om Grinzing med de mange lokale vinhuse og selvfølgelig om Wiens forskelligartede og inspirerende arkitektur, kunst og kultur.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.