1900 kr.

Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Skomagermadammen i Den Gamle By

Ingrid Dal tog som skomagermadamme i Den Gamle By imod kronprinseparret, da de var på bryllupsrejse gennem Danmark i 2004. Det blev et stort øjeblik at få så fint, kongeligt besøg i hendes og fatters ringe hjem, og hun stod på den anden ende for at få det til at lykkes.

Det gik over al forventning, og kronprinseparret tog godt imod serveringen af kaffe med kandis og krydderfedt med groft salt på rugbrød. Efter det kongelige besøg kom der utroligt mange gæster, som ønskede at smage madammens krydderfedt med fedtegrever.

Det skortede heller ikke på en sang, mens hun sad og kartede, spandt og tvandt ved rokken, og hun fortalte også gerne sin livshistorie. Denne historie om skomagermadammen fortæller Ingrid til foredraget.
Varighed: 2 timer inkl. pause.
Udstyr: Mikrofon (gerne headset/håndfri) og overheadprojektor.

Ingrid Dal
Jeg har gået to år på teaterskole i Paris og har i 10 år arbejdet som museumsassistent i Den Gamle By og været med i deres Levende Museum. Derudover har jeg været skuespiller i Aalborg og ved Den Jyske Opera, Teamteatret og Bådteatret, og så har jeg undervist i drama på højskoler og gennem mere end 20 år holdt foredrag.