Verden rundt, globus

Smukke Nordnorge: Nordkap – Lofoten

Foredraget er baseret på en flyvetur til Lakselv, og Ole Christiansen fortæller om køreturen til Nordkap, Alta og Lofoten og om oplevelsen af midnatssolens land.

Vi besøger flere steder, og Ole fortæller om oplevelserne på steder som Magerøya og Nordkap samt Det arktiske Norge på smukke sommerdage, Fuglefjeldet Stappan, Alta med Nordeuropas største helleristningsfelt og samisk kultur, Tromsø med Ishavskatedralen, Lofoten og sejltur med Hurtigruten gennem den snævre Trollfjorden, det sydlige Lofoten med Norges smukkeste fjeldpartier og Bodø.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.