Samfund og kultur, menneskeikoner

Spionhåndværket – I går, i dag og i fremtiden

En historisk gennemgang af en hemmelig verden. Spionage har altid eksisteret som et værn og beskyttelse af den enkelte nationalstat, men har også i historiens klare lys vist sig at være et redskab til aggression og magtanvendelse. Sådan har det været i mange hundrede år.

Selv under vores moderne, demokratiske samfundsformationer er spionhåndværket et nødvendigt element, der er af stor betydning for at kunne identificere, forebygge og imødegå truslen mod frihed, demokrati og sikkerhed i vores nutidige oplyste demokrati. Emnet bliver gennemgået af en forhenværende efterretningsmand, der selv har lært spionhåndværket og praktiseret det i 40 år.
Varighed: 2×45 min. Kan tilpasses efter ønske.
Udstyr: Ingen krav.

Per Enevoldsen
Jeg er pensioneret efterretningsofficer med 40 års operativ erfaring i Politiets Efterretningstjeneste. I efterretningstjenesten har jeg arbejdet med kontraspionage, kontraterror og politisk ekstremisme.