Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Storm P.

Storm P. var utvivlsomt en af det danske sprogs største mestre, men han er ikke sådan lige til at sætte i bås som hverken digter, tegner, forfatter eller satiriker. Sikkert er det dog, at der under hans vidunderlige humor – både den hvide og den sorte – og under hans ironi og sødme ligger en stor alvor og megen visdom gemt.

I løbet af disse foredragstimer skal vi høre om Robert Storm Petersen liv, og vi skal høre en række af hans vidunderlige småhistorier bliver læst op.

Vi følger vagabonderne, teltholderne, værtshusgæsterne, filmmagerne, foredragsholderne, en lille hund, københavnere i hobetal og mange andre i deres forsøg på at filosofere over deres verden, og vi kommer også til at kaste blikke på Storm P.s. store malerkunst.
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Ingen krav.

Hans Peter Rasmussen
Jeg er pianistuddannet fra både Aarhus og Köln, fortæller og foredragsholder gennem snart 40 år og lærer. Til mine foredrag fortæller jeg især om historiske emner og om særlige personer. Derudover spiller jeg klaverprogrammer og holder syng-sammen-stunder. Hjemmeside: www.hprforedrag.dk