Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Tværs over USA på cykel – som 65-årig

Hvorfor? Fordi jeg mente jeg kunne, og det skulle bevises! Dette foredrag er et udspring af mit foredrag “Fra kræftsyg til ekstremidræt”, men det er helt uden sygdom, uden corona, uden cancer, bare om en fantastisk cykeltur, krydret med historier og anekdoter, fra planlægningen, fra selve turen og om USA. Jeg kørte turen, da der var valgkamp mellem Hillary Clinton og Donald Trump. Det gav også nogle spændende udfordringer.

Foredraget er krydret med både fotos, videoer og effekter fra turen!

Peter Møller
Jeg er 72 år og folkepensionist på 8. år. De første 10 år af mit arbejdsliv var i den hektiske musikbranche i 70'erne, hvor jeg fik adskillige superspændende oplevelser, som jeg gerne deler. I 2013 blev jeg ramt af Modermærkekræft. Jeg kom ud ”på den anden side” og ville sætte et flueben på min Bucket-List: En cykeltur på tværs af USA. Det gjorde jeg så i 2016, 65 år gammel. De sidste 5 år har jeg holdt mere end 125 foredrag i alle mulige sammenhænge over hele landet.