Foredrag om uægte børn, billede af Agnete Madsens far

Uægte børn og deres ugifte mødre

Foredraget handler om skæbner og livshistorier i Agnetes familie.

Udgangspunktet er hendes far: et uægte barn, der i 1917 blev født på Bethesdahjemmet i Aarhus. Hans mor var fiskerpige fra Skagen, hans far en nyudlært typograf fra Hjørring. Sidstnævnte var selv et uægte barn, og også fiskerpigen havde en storesøster, der slet ikke lignede resten af søskendeflokken.

Det vrimler så at sige med uægte børn i Agnetes familie, men reaktionerne og måderne at takle situationen på var vidt forskellige alt efter tid, miljø, tro og personlig styrke.
Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Udstyr: Projektor til pc

Agnete Birger Madsen
Jeg er uddannet historiker fra Aarhus Universitet og har en Ph.d.-grad i uægte børn. Jeg har mere end 20 års erfaring med at holde foredrag, og de sidste mange år har jeg forsket, udgivet bøger, lavet udstillinger og holdt foredrag om almindelige menneskers fantastiske liv. Hjemmeside: www.uaegte.dk