2000 kr.

Uwe Lindholdt - Vadehavet

Vadehavet – Nationalpark og verdensnaturarv

Hvordan er vadehavet og marsken dannet? Hvordan har tidevand og stormfloder påvirket området? Det fortæller Uwe Lindholdt om til foredraget, hvor han også giver indblik i, hvordan Vadehavet og marsken fungerer som spisekammer for trækkende fugle og som yngleområde for mange fugle.

Vi kommer også til at høre om dyre- og plantelivet i Vadehavet og om menneskers udnyttelse af Vadehavet og marsken. Og så tager Uwe fat i spørgsmålet: Hvordan ser fremtiden ud med invasive arter og global opvarmning?

Uwe er biolog og har været med til at skrive bøger om Vadehavet og om Nordsøkystens dyr og planter, og det er disse emner, vi dykker ned i til foredraget.
Udstyr: Foredragsholderen medbringer selv projektor, men det er en fordel, hvis der er et godt lærred i lokalet. Ved mange tilhørere er der brug for mikrofon. Kortere foredrag kan også aftales.

Pris: kr. 2000,- og 2,19 kr. pr. km i kørselsgodtgørelse fra enten København, Hirtshals eller Aabenraa.
Desuden har Uwe også foredrag om Grønlands flora, Grønlands sæler og om traner.

Uwe Lindholdt
Jeg er uddannet cand.scient. i biologi og kemi og har gennem mange år været ansat i gymnasieskolen. Derudover har jeg været formand for Danmarks Naturfredningsforening og har etableret Grønlands første natur- og miljøforening. Jeg har boet og rejst meget i Grønland og været guide her, og så har jeg været med på Galathea 3-ekspeditionen, hvor vi undersøgte pukkelhvalerne i Grønland. Gennem flere år har jeg nu holdt foredrag, og jeg har desuden skrevet mange artikler og bøger om natur- og miljøforhold. Til alle mine foredrag lægges der op til efterfølgende spørgsmål og diskussion.