Verden er fredeligere, end du tror

Når vi besøger fremmede kulturer og lande, hvor tingene gøres på andre måder end i Europa, udfordres vi på, at vi ikke har patent på det gode liv.

For det gode liv leves mange steder. I Europa måler vi lykke ud fra økonomi, men i nogle lande måler man ud fra velvære. Måske er man ikke materielt rig, men derfor kan man sagtens leve et godt liv. Det må vi ikke glemme i vores evige søgen efter lykken. Når vi rejser med åbent sind, udvikler vi empati og dermed muligheden for at forstå andre mennesker.

Disse emner kan du høre meget mere om til dette spændende billedforedrag med fokus på de knap så kendte lande som eksempelvis Bhutan, Madagaskar, Usbekistan, Senegal, Turkmenistan og Nordkorea.
Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Udstyr: Mikrofon og projektor.

Bodil Johanne Jørgensen
Jeg er foredragsholder, forfatter og globetrotter. Jeg har skrevet syv bøger og holdt foredrag og undervist i mere den 25 år. Jeg har rejst verden tyndt. Testet 118 lande. Mange af dem flere gange. Oprindelig uddannet revisor og ledelsesrådgiver. Jeg elsker at dele mine oplevelser med andre. Hjemmeside: www.bjraadgivning.dk