Vietnam fra nord til syd

Vietnam var, for få årtier siden, berygtet for en krig, men i dag er landet berømt for eventyr og oplevelser. Nutidens Vietnam har slået sine døre vidt op for alle, der ønsker at opleve mere end blot en smuk palmestrand og kolde drinks. Skønt Vietnam naturligvis også kan byde på det.

Nikolaj tager tilhørerne med på en rejse gennem denne perle af et land, der er formet som en løftestang med en risskål i hver ende; bjergene mod nord og Mekongdeltaet i syd.

Det bliver en rejse gennem både tid og sted. Med start i Hanois smalle gader, der med sine handlende og sit uændrede liv fanger enhver rejsende. Og med afslutning i Ho Chi Min By (Saigon), der på trods af sin status som moderne metropol bærer vidnesbyrd om den franske kolonitid og den amerikanske krig.

Undervejs tager Nikolaj tilhørerne forbi alle klassikerne; med over havet til det naturskønne område, Halong Bugt, op i de fantastiske bjerge til de farverige bjergstammer i og omkring Sapa, og gennem rismarker til gamle ruiner fra tidligere tiders storhed.
Varighed: 2 x 45 min.
Udstyr:

Nikolaj Wessel Witte
Jeg er uddannet cand. mag. i filosofi med speciale i kinesisk filosofi, professionel foredragsholder med 20 års erfaring og globetrutter. Jeg er far i Globetrotterfamilien, medlem af De Berejstes Klub, tidligere chefredaktør på rejsemagasinet Opdag Verden, og har optrådt som vært på rejseprogrammer på TV. Jeg er specielt fascineret af verdens kulturer, historie og religioner. Hjemmeside: https://www.foredragomrejser.dk/online-foredrag-rejser