Musik, sang og teater. Klaver

Visekællingen fra Den Gamle By

Visekællingen i Den Gamle By er fra 1840, og hun var præsteenke og kendte H.C. Andersen og har derfor meget at fortælle og synge om. Hendes liv var omtumlet, og hun fandt trøst i sangene på gader og stræder, hvor hun måtte flakke om for at få til livets ophold.

Hun mødte dog også mange vidunderlige mennesker, og så kan hun rejse i tid. Det er et af hendes undere og store privilegium, som gør, at hun – bortset fra de gamle skillingsviser og danske sange – også kan synge lidt Elvis Presley og måske endda det lille “Non”. Kom med og mød denne spændende kvinde.
Varighed: 2 timer inkl. pause.
Udstyr: Mikrofon – gerne headset/håndfri.

Ingrid Dal
Jeg har gået to år på teaterskole i Paris og har i 10 år arbejdet som museumsassistent i Den Gamle By og været med i deres Levende Museum. Derudover har jeg været skuespiller i Aalborg og ved Den Jyske Opera, Teamteatret og Bådteatret, og så har jeg undervist i drama på højskoler og gennem mere end 20 år holdt foredrag.