Musik, sang og teater. Klaver

“A tow hende mæ æ mellemste inwalidepension” – om kærlighedens veje og vildveje

En farverig og festlig buket sange, fortællinger, skrøner og digte, der hver på sin måde kredser om temaet ‘den store kærlighed’.

Peter H. Thomsen belyser kærlighedens veje og vildveje i et humørfyldt causeri om alt fra middelalderens dramatiske folkeviser til Aakjærs smukke kærlighedssange og Lars Lilholts moderne ørehænger. Der bydes indenfor til store dramaer, brændende forelskelse, dyb kærlighed, kælent drilleri, hed elskov, svigefuld adfærd, jalousi, skuffelse, hævngerrighed, drab, samlivspragmatisme og finurlig eftertænksomhed.

Undervejs synger vi tekster af eller med Aakjær, Blicher, Lilholt, Madsen, Grip, Afzelius, Cæsar, Four Jacks, Grethe Sønck, Løverne og Tørfisk.
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Ingen krav.

Peter H. Thomsen
Jeg er lærer, fortæller og spillemand, sangskriver og komponist. I mere end 50 år har guitaren været min tro livsledsager. Gennem årene har jeg udviklet en række ”musikalske fortællinger” over forskellige temaer. Fælles for foredragene er, at de afvikles som en levende vekselvirkning mellem fortælling, sang, musik og kendte fællessange. Hjemmeside: www.peter-spillemand.dk