Musik, sang og teater. Klaver

Carl Nielsen: Danske sange og fortællinger – og fællessang

Musikforedrag hvor vi synger og spiller danske sange af komponisten Carl Nielsen.

Vi hører nogle af hans dejligste melodier, og Thorkild Petersen tilsætter sangene fortællinger, der er oplysende, men også kalder smil og latter frem.

Der er danske sange nok at tage af, og vi kommer bl.a. til at høre nogle af de mest kendte melodier som “Jens Vejmand”, “Jeg bærer med smil min byrde” og “Jeg ved en lærkerede”.

Carl Nielsen skrev også operaer og er internationalt anerkendt for sine symfonier og klassiske værker. Men til dette foredrag nyder vi at synge hans melodier til danske sange af vore største digtere.
Varighed: Ca. 2×45 min. Kan tilpasses efter ønske.
Udstyr: Gerne Ældresagens sangbog, Højskole-, Senior-, DGI-sangbogen eller lignende.
Pris: kr. 1900,- (ekskl. transportudgifter).

Thorkild Petersen
Når lejligheden byder sig, er jeg at finde, hvor der er et publikum, der gerne vil bruge et par hyggelige timer med danske og nordiske sange. Jeg spiller 6- og 12-strenget akustisk guitar og synger alle de sange, jeg selv holder af - ofte i sognegårde, foreninger, klubber, aftenskoler, forsamlingshuse, institutioner, m.v. Konceptet er gode sange og fortællinger, der på oplysende, underholdende og morsom vis bidrager til en god oplevelse for alle. Hjemmeside: www.thorkildp.dk