Musik, sang og teater. Klaver

Jeppe Aakjær: Danske sange og fortællinger – og fællessang

En fortælling med sange af en af vore største danske digtere.

Vi kommer både til at høre de kendte og nogle lidt mindre kendte, de romantiske og naturbeskrivende, men også de lidt mere barske og oprørske. Og nogle af sangene gives nyt liv med melodier af Aarhus-/Ringkøbing-komponisten Peter Sand.

Med baggrund i Aakjærs brevveksling med Politikens mangeårige chefredaktør Henrik Cavling kædes sangene sammen med små fortællinger – nogle af dem ganske morsomme – fra Aakjærs brogede liv. Vi kommer både omkring opvæksten i fattige kår og tiden i København med Aakjærs stærke sociale engagement og hører om den senere på tid “Jenle”; Nanna og Jeppe Aakjærs kunstnerhjem på halvøen Salling.

Gennem disse musikalske timer synger vi mange af sangene som fællessange, hvor Thorkild Petersen synger for og akkompagnerer på guitar.
Varighed: Ca. 2×45 min. Kan tilpasses efter ønske.
Udstyr: Gerne Ældresagens sangbog, Højskole-, Senior-, DGI-sangbogen eller lignende.
Pris: kr. 1900,- (ekskl. transportudgifter).

Thorkild Petersen
Når lejligheden byder sig, er jeg at finde, hvor der er et publikum, der gerne vil bruge et par hyggelige timer med danske og nordiske sange. Jeg spiller 6- og 12-strenget akustisk guitar og synger alle de sange, jeg selv holder af - ofte i sognegårde, foreninger, klubber, aftenskoler, forsamlingshuse, institutioner, m.v. Konceptet er gode sange og fortællinger, der på oplysende, underholdende og morsom vis bidrager til en god oplevelse for alle. Hjemmeside: www.thorkildp.dk