Musik, sang og teater. Klaver

Mozarts tid, liv og musik – og hans specielle humor

Verden har formentlig aldrig set (og hørt!) et større musikalsk geni end drengen fra Salzburg.

Historien om Wolfgang Amadeus Mozarts liv er helt enestående. Vi gennemgår hans og hans families liv, samtidig med at vi stifter bekendtskab med hans tid, som var så forskellig fra vores egen tid, at det er svært at forestille sig.

Og så skal vi selvfølgelig høre eksempler på Mozarts musik. Nogle af eksemplerne vil for de fleste mennesker være mildt sagt overraskende!
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Projektor, lærred, lydanlæg og wifi.

Peter Søvad
Jeg er uddannet bibliotekar og kontrabassist og er autodidakt sanger og fortæller. Derudover har jeg gennem mange år været højskolelærer, og så har jeg holdt foredrag i mere end 25 år. Jeg er også freelance musiker, sanger og fortæller af historier af alskens slags. Hjemmeside: www.sovad.dk