Musik, sang og teater. Klaver

P.H. og Liva

Poul Henningsen var hele livet igennem mere produktiv som tekstforfatter, end vi husker i dag. Som noget usædvanligt for sin tid talte han varmt for kvindernes frigørelse og lagde ofte sine ord i munden på kvinder.

En af hans allerfornemste fortolkere var Olivia Marie Olsen fra Vesterbro i København. Politibetjentens datter skulle egentlig have været kontordame på Nobels Tobaksfabrik, men under navnet Liva Weel blev hun en af Danmarks få helt store divaer, hvis navn i hendes levetid var kendt af enhver dansker.

Vi får P.H.’s og Livas livshistorier og synger undervejs et udvalg af P.H.’s sange skrevet til både Liva og andre.
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Projektor og lærred.

Peter Søvad
Jeg er uddannet bibliotekar og kontrabassist og er autodidakt sanger og fortæller. Derudover har jeg gennem mange år været højskolelærer, og så har jeg holdt foredrag i mere end 25 år. Jeg er også freelance musiker, sanger og fortæller af historier af alskens slags. Hjemmeside: www.sovad.dk