Musik, sang og teater. Klaver

Røvere fra Rold

“Røverhistorier” vil nogle nok kalde de saftige beretninger om de frygtede “Røvere fra Rold”. Men det er ganske vist, at der i og omkring Rold Skov har været røvere så langt tilbage, som vi har vidnesbyrd om.

I et foredrag om nogle af disse ugerningsmænd fortæller Flemming om autentiske personer og deres grumme handlinger. Flemming er selv født ved Rold Skov, og historierne krydres med røverviser, som han akkompagnerer på harmonika.

Der bliver rig mulighed for fællessang, ligesom vi også kommer til at høre mange andre viser – både sjove, seriøse, gamle og nye – og mange af dem til at synge med på. Viserne krydres med muntre anekdoter fra Flemmings hjemegn Himmerland.
Varighed: Mellem 2×45 min. og 2×1 time plus evt. pause.
Udstyr: Ingen krav.

Flemming Både
Jeg er professionel foredragsholder, troubadour og musiker. Min musiske uddannelse fra Aalborg Universitet, mine 20 års erfaring som foredragsholder og mine 40 år som musiker og troubadour giver en god ballast, når jeg på humoristisk vis fortæller om de musikalske emner. De musikalske foredrag indeholder alle fællessang. Hjemmeside: www.flemmingbaade.dk